Hogyan érinti a frontok váltakozása a sofőrök szervezetét?

Hogyan érinti a frontok váltakozása a sofőrök szervezetét? 2

Tavaszból nyár, nyárból tél, őszből tavasz… Mondhatnánk, hogy eléggé furcsa sorminta ez így, de mostanában ez a helyzet. Az időjárás kiszámíthatatlanabb, mint valaha. Az egykori, kontinentális éghajlat már csak nyomokban ismerhető fel, helyette mediterrán, olykor trópusi hatások borzolják a kedélyeket. Mindenki kedélyét. Ugyanis ezek az erőteljes váltakozások, a gyakran egymást keresztező frontok nemcsak a légteret zavarják meg.

Régen, néhány évtizede még igaz volt az a kijelentés, hogy az idősek, betegséggel együtt élők érzékenységet mutattak a meteorológiai csűrcsavarokra. Na, de ma már mindenki részesülhet ebben a „kitüntető” kegyben, mert esélytelen nem érzékelni a nyomáskülönbségeket, a jelentős hőmérsékleti ingadozásokat.

Van, ahol egyetlen pillanatnyi dekoncentráció is kockázatos mutatvány!

A fentiek főleg azért érdekesek, mert akadnak olyan szakmák, amelyekben nem gond, ha kevésbé fókuszált az ember, ha egy picit fáradtabb. De a sofőr állás a legkevésbé sem ebbe a kategóriába tartozik. Egyetlen kicsit hosszabbra nyúló szemlehunyás életeket kockáztathat. Nincsen lehetőség a fejfájásra, a nyomottságra, a fáradékonyságra fogni a koncentráció hiányát. Amennyiben a fuvar adott, akkor dolgozni, menni, vezetni és igen, figyelni kell. Mert még a legnagyobb rutinnal rendelkező sofőrök sem a kisujjukból rázzák ki az útvonalakat és a teendőket. Elengedhetetlen a jelenlétük.

Természetesen probléma esetén a kiállás, pihenés megoldható, sőt. Valójában ez az egyetlen járható út akkor, amikor az időjárás bohócot csinál mindenből és mindenkiből. Nem egyszer egyébként már csak azért sem oldható meg a továbbhaladás, mert derült égből villámcsapásként érkezik a jégeső, a szakadó égi áldás vagy más „áldomás”, ami a látási viszonyokat drasztikusan negatív irányba befolyásolja. A csúszós, nyálkás vagy éppen fénylő utakon szintén nem egyszerű a tájékozódás.

Úgyhogy az igazság az, hogy ugyan lehet legyinteni a frontokra, hogy kit érdekelnek, de a valóságban előbb-utóbb mindenkit elcsíp a változás szele/esője/hője, s ekkor a reakcióidő csökkenése, a figyelem mérséklődése nem mindegy, hogy milyen körülmények között győzedelmeskedik. Ezért is nagy dolog, amikor egy sofőr évek hosszú tapasztalatával a háta mögött kellő magabiztossággal és rutinossággal képes reagálni az ilyen szituációkra.

Mennyire keresett a sofőr szakma?

Manapság az érdeklődés fokozódik. Pontosan ezért hoztuk létre tavaly álláskereső platformunkat, ami ingyenes terepet biztosít a hirdetések feltöltésére és a jelentkezések intézésére. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy az oldal összekötő hídként funkcionál a megbízók és az álláskeresők között.

A használat díjmentes, ugyanakkor a sofőrállás hirdetések ellenőrzésen mennek át. Tehát arról szó sem lehet, hogy mindenféle ismeretlen eredetű, megbízhatatlan felhívás bekerüljön a rendszerbe. A kommunikációs hálózat kifinomultságának köszönhetően a kapcsolatfelvétel gördülékeny, problémamentes és eredményes.

A sofőrök épp olyan könnyedséggel találhatnak rá a nekik megfelelő hirdetésre, mint amennyire egyszerűen és tempósan feladhatják apróikat a fuvarozó cégek. Idegeskedés, időpazarlás és felesleges kattintgatás helyett így pillanatok alatt összeérhetnek az igények és akár már a közeljövőben kezdődhet is a munka.

Ami pedig az időjárási előrejelzéseket illeti: indulás előtt azért célszerű rájuk pillantani, a miheztartás végett, de érdemes nem túl nagy jelentőséget tulajdonítani a „jóslatoknak”, mert mostanság úgyis a szeszélyes fordulatoké a főszerep, és a legjobb, ha mindez nem csorbítja a munkakedvet.